لیست اختراعات سیدمحمد جاویدان


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ اظهارنامه: 1393/05/28
تاریخ ثبت: 1396/11/21
خلاصه اختراع:

با هدف بالابردن سرعت‌ و دقت‌كاشت و پايين ‌آوردن هزينه‌ها، نشاء كار نيمه خودكار گوجه فرنگي طراحي و ساخته شد، نشاءكار ساخته شده از شش قسمت مهم عملياتي شامل: نشاءگيرها، سازوكار انتقال نشاء، لوله سقوط نشاء، شيار بازكن، قسمت توان دهي و قسمت پشتيباني شاسي اصلي تشكيل شده است. نشاءگيرها مخروطي شكل بوده و توان چرخشي آن ها از زمين و به واسطه چرخ زمين گرد تأمين مي شود، شيار بازكن به صورت V شكل بوده و در سازوكار نشاءكار طراحي شده نقش اساسي را ايفا مي كند دستگاه با سرعت پيشروي 2 كيلومتر در ساعت عمل كشت را انجام داده و داراي ظرفيت كشت 25 نشاء در يك رديف كشت مي باشد. در كشت مكانيزه كه توسط نشاءكار ساخته شده انجام گرفت، فاصله بين نشاءها بر روي رديف 35 سانتي متر، عمق كاشت نشاءها 10 سانتي متر و زاويه استقرار تقريباً 7 درجه نسبت به خط كشت ميباشد. كاشت با اين دستگاه از نظر دقت، سرعت و هزينه نسبت به روش دستي داراي اختلاف معنيداري در سطح 5% بوده و به روش دستي ارجحيت دارد.

تاریخ اظهارنامه: 1396/02/17
تاریخ ثبت: 1396/11/23
مخترع/مخترعان: سيدمحمد جاويدان
خلاصه اختراع:

در اين طرح رباتي به منظور كاشت خودكار بذر حبوبات در مزرعه طراحي و ساخته شده است. اين ربات مجهز به تكنولوژي تشخيص جوي و پشته هاي رديف كشت توسط سنسورهاي تشخيص موانع مي باشد. همچنين اين ربات توان مصرفي خود را توسط انرژي خورشيدي تامين كرده و اين قابليت را داراست كه بوسيله سيستم جي اي اس كشاورزي دقيق ( precision farming ) را به انجام برساند. عمليات دور زدن در انتهاي مسير در پايان رديف هاي كشت نيز بصورت خودكار و با توجه به نقشه زمين (yield map) صورت مي گيرد.

تاریخ اظهارنامه: 1401/11/25
تاریخ ثبت: 1402/02/31
خلاصه اختراع:

سيستم مد نظر، با عملكرد خود، سرنشين را در هنگام تصادف، در جاي خود ثابت نگه مي دارد و از پرتاب شدن افراد به سمت جلو و طرفين، جلوگيري مي كند. جهت كنترل و افزايش دقت اين سيستم، از واحد پردازش مركزي كامپيوتر خودرو استفاده شده است، تا برخورد خودرو را تشخيص داده و با فعال كردن سامانه و ايجاد مكش بسيار بالا و سريع، سرنشين را در صندلي، و در جاي خود ثابت نگه دارد. امكان سنجي مكش و پيش كشيدن سرنشين بوسيله ايجاد خلا و مكش در پشت سري، پشتي و نشيمن صندلي و جلوگيري از پرتاپ شدن شخص به سمت جلو، تغيير الگوي صندلي هاي مرسوم و جايگزيني آن با صندلي هاي كارآمدتر و ايمن تر، كاهش جراحات و تلفات انساني و صدمات ناشي از امكاناتي كه براي ايمني سرنشينان در خودروهاي معمول به كار گرفته مي شود، قابليت نصب بر روي انواع خودروها و امكان بكارگيري توسط تمام افرادي كه در استفاده از كمربند ايمني يا كيسه هوا با مشكل مواجه هستند، مي تواند از مزاياي اين سيستم باشد.

موارد یافت شده: 3